Heeft u een alarmsysteem met de dienst Meldkamer afgenomen? Dan staat uw alarmsysteem te allen tijde in contact met de meldkamer. Deze meldkamer wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar bemand. Zo weet u zeker dat u, uw personeel en uw eigendommen op elk moment veilig zijn.

Wat doet een meldkamer precies?

Een meldkamer ontvangt alle meldingen die te maken hebben met een alarm of een storing van het alarmsysteem. Een centralist bekijkt meteen wat er aan de hand is, zodra er een melding binnenkomt. Indien nodig nemen de medewerkers van de meldkamer direct telefonisch contact op met de contactpersonen van het alarmsysteem. Bij een overval, inbraak of brand schakelen ze gelijk de hulpdiensten in.

Particuliere alarmcentrales

Het verwerken van meldingen afkomstig van alarmsystemen, worden door particuliere alarmcentrales gedaan. Deze meldkamers worden dan ook wel PAC genoemd. Dit om verwarring te voorkomen, aangezien hulpdiensten zoals de politie en brandweer ook een meldkamer hebben. Deze zijn bereikbaar naar het bellen van het noodnummer 112. Heeft u gekozen voor de dienst ‘Surveillance en Alarmopvolging’? Dan worden de meldingen doorgestuurd naar een surveillant. Bij onregelmatigheden zal de surveillant de nodige maatregelen treffen.

Soorten alarmmeldingen

  • Inbraak
  • Overval
  • Brand
  • Temperatuur
  • Gas
  • Technische meldingen
  • Sabotage

Altijd veilig dankzij de combinatie alarmsysteem en meldkamer

Wij werken samen met de beste meldkamers van Nederland. Bij RoSecure kunt u een meldkamer abonnement afnemen voor slechts € 19,95 per maand. Zo staat uw alarmsysteem altijd in verbinding met een meldkamer die ervoor zorgt dat de juiste hulpdiensten bij u langskomen, van Rotterdam tot Groningen.

Interesse?

Neem contact met ons op. Bel 088 333 4499 of mail [email protected].